Sanat eleştirmeni Félix Fénéon tarafından 1886 yılında ortaya atılmış bir terimidir
Bu Fransız akımı Georges Seurat tarafından ortaya çıkmıştır
Seurat’ın baş yapıtı A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte, bu akımın başlangıcına işaret eder
Resim kuramı
renklerin bölünmesine ve optik karışıma dayandırılmıştır
Pointilist tekniği
sıklıkla kullanılmıştır
19.yy’da renk
teorisinin geliştirilmesi bu stilin gelişmesinde büyük rol oynamıştır
Charles
Angrand, Georges Lemmen, Henri Edmond Cross bu akımın
temsilcilerindendir
Georges Seurat
Fransız akademik resim geleneğine bağlı Ard
İzlenimci ve Pointilist ressam
Seurat,
izlenimciliğin kurallarına tepki duyanlardandı
1879’da
izlenimcilerin dördüncü sergisinden çok etkilendi. Bağımsız olarak çalıştı. İyi
bir desenci olduğunu ortaya koyan yapıtlar verdi.
Noktalama
tekniğinin öncüsü Seurat noktaların beynimizde birleşip bütünlük oluşturacağını
savunuyordu. Buna rağmen hacimsellik hissi alınamamaktadır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder