19.yy’ da Fransa’da ortaya çıktı
Özellikle resim akımını etkiledi
Claude Monet ve Camille Pissarro bu akımın öncüleridir
Claude Monet'nin 1872 tarihli İzlenim: Gün Doğumu (Impression soleil levant) isimli tablosu, akımın adının kaynağıdır
Resmedilen nesnelere veya olaydan çok günün belirli bir zamanına özgü ışığın sanatçı üzerinde yarattığı izlenimlere önem verilir
İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir
Özellikle resim akımını etkiledi
Claude Monet ve Camille Pissarro bu akımın öncüleridir
Claude Monet'nin 1872 tarihli İzlenim: Gün Doğumu (Impression soleil levant) isimli tablosu, akımın adının kaynağıdır
Resmedilen nesnelere veya olaydan çok günün belirli bir zamanına özgü ışığın sanatçı üzerinde yarattığı izlenimlere önem verilir
İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir
Teknikler
- Detaylar
yerine kısa kalın fırça darbeleri vardır
- Renkler
birbirine çok karışmadan yanyana kullanılmıştır. Renklerin karışması
izleyicinin gözünde gerçekleşir
- Griler
ve koyu tonlar contrast renklerin karıştırılmasıyla elde edilir. Asıl
izlenimcilik akımında siyah rengin kullanımından kaçınılmıştır
- Akşam
üzerini yansıtan eserlerde ışığın loş, belli belirsiz etkisi görülür
- Objeden
objeye renklerin yansımasına dikkat edilmiştir
- Dış
mekan resimlerinde gölgeler gökyüzünün mavisindedir. Bu önceki akımlarda
görülmemiştir
Claude Monet
Oscar-Claude Monet olarak da bilinir. Monet, resimlerinde
fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği izlenimi
uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başarmıştır.
Louvre'u ziyaret etmek için Paris'e geldiğinde, pek çok ressamın
eski ustaları taklit ettiğine tanık oldu. Monet, bir pencerenin yanına oturup
gördüklerini resmetmeyi tercih etmedi.
Pierre-Auguste Renoir, Frederic Bazille ve Alfred Sisley ile
birlikte resme yeni yaklaşımlarını paylaştılar, ışığın açık havada yarattığı
etkiyi resme parçalanmış renkler ve seri fırça darbeleriyle aktardılar. Bu daha
sonraları empresyonizm(izlenimcilik) olarak adlandırıldı.
Monet'nin tanınmasını sağlayan 1866 tarihli Camille ya
da Yeşil elbiseli kadın (La
Femme à la
Robe Verte ) adlı eseridir.
Monet, 1923'te katarakt sebebiyle iki kez ameliyat olmuştur.
Katarakt olduğu süreçte yaptığı resimlerin genel olarak kırmızı tonlarda
olduğunu görürüz, bu katarakt hastalarının görüş biçiminin karakteristiğidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder